HU | EN | DE


BELLA ÁLLATPARK SIOFOK – ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Utolsó frissítés / Hatályos: 2025.11.22-től

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a Varga Béla egyéni vállalkozó – Bella Állatpark Siófok (a továbbiakban: Szolgáltató, Eladó) és a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalon (https://siofokzoo.hu, https://siofokzoo.com, https://bellapuszta.hu) keresztül jegyet vásárló személy (a továbbiakban: Vevő, Vásárló, Felhasználó) jogait és kötelezettségeit.

A webáruházban történő vásárlással a Vevő és az Eladó között adásvételi szerződés jön létre. A vásárlás feltétele, hogy a Vevő a megrendelési folyamat során kijelentse, hogy a jelen ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadja el.

A Vevő a megrendelés véglegesítésével vételi ajánlatot tesz, amelynek elektronikus visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között.

A Vevő személyes adatainak kezeléséről külön Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, amely elérhető a Szolgáltató weboldalán.

A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.

A szerződés nyelve: magyar.
A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt az Eladó nem iktatja, ezért az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

1. A SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Szolgáltató (jegyértékesítő) adatai:

Név: Varga Béla egyéni vállalkozó – Bella Állatpark Siófok
Székhely: 8226 Alsóörs, Endrődi Sándor utca 29/2.
Telephely / szolgáltatás helye: 8600 Siófok, Verebesi utca 35. (Bella Állatpark Siófok)

Egyéni vállalkozói nyilvántartási szám: 3836830
Adószám: 53877756-2-39

E-mail: info@siofokzoo.hu
Honlap: https://siofokzoo.hu
Telefonszám: +36 30 939 6006

Állatkerti engedély száma: SO/KTHF/01600-11/2024

Az üzemeltetéssel kapcsolatos azonosítók:
KÜJ: 103687795
NTAK: AK23056350
FELIR: AA0070052
TIR: 7905801
NAIH: NAIH-135569/2017
VPID: HU0002602660
MVH: 1005374744

Online bankkártyás fizetés feldolgozója:
Stripe Payments Europe Limited (a továbbiakban: Stripe)

Számlázási szolgáltató:
Számlázz.hu – KBOSS.hu Kft.
(vagy az aktuálisan használt e-számla szolgáltató)

Tárhelyszolgáltató:
Név: Forpsi – BlazeArts Kft.
Cím: 6090 Kunszentmiklós, Damjanich J. u. 36. 1/8.
E-mail: info@forpsi.hu

2. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

  • Webáruház / Weboldal: a https://siofokzoo.hu, illetve annak jegyvásárlási aloldala(i), ahol a Vevő online belépőjegyeket vásárolhat.
  • Vevő / Vásárló / Felhasználó: az a természetes vagy jogi személy, aki a Webáruházon keresztül belépőjegyet vásárol.
  • Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • Jegy / Belépőjegy / Elektronikus jegy: a Webáruházon keresztül megvásárolható, elektronikus formában (PDF/QR-kód) átadott jegy, amely a Bella Állatpark Siófok területére történő belépésre jogosít a feltüntetett vagy meghatározott feltételek szerint.
  • Szolgáltatás: a Bella Állatpark Siófok által nyújtott állatparki látogatási élmény, illetve az ide kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások.

3. A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA

A Webáruház tartalmának döntő része bárki számára regisztráció nélkül elérhető. Regisztrációra csak akkor kerül sor, ha a Vevő felhasználói fiókot kíván létrehozni (pl. jegyek későbbi visszakereséséhez, kedvezményekhez stb.), de a vásárlás regisztráció nélkül is lebonyolítható, amennyiben a Webáruház ezt lehetővé teszi.

A Webáruházban elérhető jegyek lényeges tulajdonságait, árát, érvényességét és igénybevételi feltételeit a jegytípus adatlapja tartalmazza.

4. A MEGRENDELÉS MENETE

4.1. Vevő által megadandó adatok

A megrendelés során a Vevőnek a következő adatokat kell kötelezően megadnia:

Magánszemély vásárló esetén:

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mail cím
  • Irányítószám
  • Város
  • Utca, házszám

Céges vásárló (számlázás cég nevére) esetén:

A személyes adatokon felül a „Számlázási adatok” szekcióban:

  • Cégnév
  • Adószám
  • Székhely címe (irányítószám, város, utca, házszám)

Ha a számlázási adatok eltérnek a vásárló személyes adataitól, külön név és cím megadására van lehetőség.

A Vevő a megrendelés során elismeri, hogy az általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek, azok pontosságáért teljes felelősséget vállal.

4.2. A rendelés lépései

  1. A Vevő a https://siofokzoo.hu weboldalon, annak Jegyvásárlás menüpontjában kiválasztja a megvásárolni kívánt jegytípust/jegytípusokat, megadja a darabszámot.
  2. A kiválasztott jegyek és azok ellenértéke a „Kosár” vagy „Kiválasztott jegyek” szekcióban jelenik meg.
  3. A „Tovább az adatok megadásához” vagy „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva a Vevő a személyes és számlázási adatok megadására szolgáló oldalra kerül.
  4. A Vevő megadja a vásárláshoz szükséges adatait (4.1. pont szerint), bejelöli a megfelelő jelölőnégyzetekkel, hogy elfogadja az ÁSZF-et, valamint megismerte és elfogadja az Adatkezelési Tájékoztatót.
  5. A Vevő ellenőrizheti a megadott adatokat és a kosár tartalmát, szükség esetén módosíthatja azokat.
  6. A „Megrendelés és fizetés” gombra kattintva a rendszer a Stripe biztonságos fizetési felületére irányítja a Vevőt.
  7. A Stripe fizetési oldalán a Vevő megadja bankkártya adatait, majd a fizetés jóváhagyásával véglegesíti a megrendelést.
  8. Sikeres fizetés esetén a Vevő a megadott e-mail címére automatikus visszaigazolást kap, amely tartalmazza az elektronikus belépőjegyet/jegyeket (pl. PDF/QR-kód formájában), valamint az elektronikus számlát vagy annak elérhetőségét.

Ha a Vevő a vásárlást követő néhány percen belül nem kap e-mailt (visszaigazolás + jegy), az jellemzően kapcsolati, technikai vagy e-mail problémára utalhat (spam mappa, elírt e-mail cím stb.). Ilyen esetben a Vevő nem ismétli meg automatikusan a tranzakciót, hanem haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Szolgáltatóval az info@siofokzoo.hu címen.

Amennyiben a Vevő 48 órán belül nem kap visszaigazolást, úgy mentesül az ajánlati kötöttség alól, azaz a továbbiakban nem köti a megrendelése.

5. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

A Vevő a megrendelés során bármikor, a megrendelés véglegesítéséig (fizetési felületre történő átlépésig) jogosult az adatbeviteli hibák javítására:

  • a jegyek darabszámának módosítása a kosárban,
  • a személyes és számlázási adatok átírása a megfelelő űrlapmezőkben,
  • visszalépés a böngésző „Vissza” gombjával vagy a Webáruház navigációs elemeivel.

Amennyiben a Vevő a megrendelés elküldése után észlel adatbeviteli hibát (pl. elírt e-mail cím), azt köteles haladéktalanul jelezni a Szolgáltató részére az info@siofokzoo.hu címen.

6. JEGYTÍPUSOK, ÉRVÉNYESSÉG

6.1. Elektronikus jegy

A Webáruházban elektronikus jegyek kerülnek értékesítésre. Az elektronikus jegy:

  • a vásárlást követően a Vevő által megadott e-mail címre kerül kiküldésre,
  • tartalmaz egyedi azonosító(k)at, vonalkódot vagy QR-kódot,
  • teljes értékű belépőjegynek minősül a Bella Állatpark Siófok területére.

Az elektronikus jegyen feltüntetett egyedi kód/QR-kód tartalmaz minden, a beléptetéshez szükséges információt. A belépéskor a kódot elektronikusan ellenőrzik.

Az elektronikus jegy kézbesítése elektronikusan történik; a Szolgáltató fizikai (postai) kézbesítést nem végez, kézbesítési díjat nem számít fel.

6.2. Érvényességi idő

A Bella Állatpark Siófok által kibocsátott elektronikus jegyek főszabály szerint a megvásárlás napjától számított egy éven belül használhatók fel, vagy az adott jegytípus leírásában szereplő, ettől eltérő időtartamig / meghatározott napra (időszakra) érvényesek.

Az érvényesség pontos módját a jegy leírása és/vagy a jegyen szereplő információ tartalmazza.

7. ÁRAK, FIZETÉSI FELTÉTELEK

7.1. Jegyárak

A jegyek vételára a Webáruház felületén bruttó módon, azaz az általános forgalmi adót és egyéb közterheket tartalmazó módon kerül feltüntetésre. A jegyek ára magyar forintban (HUF, Ft) értendő.

Az Eladó fenntartja az árváltoztatás jogát. Az árváltozás a már leadott és visszaigazolt megrendeléseket nem érinti.

Az Eladó nem vállal felelősséget:

  • nyilvánvalóan hibásan (pl. 0 Ft, 1 Ft),
  • vagy a jegy közismert árától jelentősen eltérő, rendszerhiba miatt megjelenő árakért.

Ilyen esetben az Eladó nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek elfogadása esetén a Vevő dönthet a vásárlás fenntartásáról vagy elállásról.

7.2. Online bankkártyás fizetés – Stripe

Az online bankkártyás fizetés a Stripe rendszerén keresztül történik. A fizetési felületen a Vevő megadja bankkártya adatait (kártyaszám, lejárati dátum, CVC, kártyabirtokos neve, e-mail cím), majd a tranzakció jóváhagyásával véglegesíti a vásárlást.

A bankkártya adatok a kereskedőhöz (Szolgáltatóhoz) nem jutnak el, azokat kizárólag a Stripe kezeli, biztonságos és titkosított csatornán.

7.3. Számlázás

A Szolgáltató a vásárlásról elektronikus számlát állít ki a Vevő által megadott adatok alapján, amelyet elektronikus úton (e-mailben) juttat el a Vevő részére (jellemzően PDF formátumban), az e-számla szolgáltató rendszerén keresztül.

A vásárlási folyamat megindításával a Vevő kifejezetten elfogadja az elektronikus számla alkalmazását.

8. ELEKTRONIKUS JEGYEKRE VONATKOZÓ SPECIÁLIS SZABÁLYOK

Az elektronikus jegyet a sikeres vásárlást követően a Vevő a megadott e-mail címére kapja. A Vevő:

  • az elektronikus jegyet kinyomtathatja, vagy
  • okostelefonján / egyéb eszközén, e-mailben vagy letöltött PDF-ként is bemutathatja.

A beléptetéskor az elektronikus jegyen található QR-kód / vonalkód elektronikusan ellenőrzésre kerül, és az első érvényesítéskor a jegy azonnal érvénytelenné válik. A belépés az első sikeres érvényesítés alapján történik.

Az elektronikus jegy:

  • elvesztéséből,
  • ellopásából,
  • hibás nyomtatásából,
  • többszörös kinyomtatásából vagy lemásolásából

származó károkért a felelősség kizárólag a Vevőt terheli. A Szolgáltató nem vállal felelősséget, ha az elektronikus jegyet harmadik személy jogosulatlanul használja fel.

Az esetlegesen felhasználói hibából törlődött vagy elveszett jegyek újraküldésére a Szolgáltató az info@siofokzoo.hu címre küldött megkeresést követően, egyedi elbírálás alapján, technikai lehetőségeihez mérten törekszik megoldást biztosítani.

9. ELÁLLÁSI JOG

9.1. Általános szabály

Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztóra (természetes személy) vonatkoznak.

Főszabályként a Fogyasztót az online vásárlások esetén a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján 14 napos indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

9.2. Elállás alóli kivétel – szabadidős szolgáltatás

A Bella Állatpark Siófok által értékesített jegyek szabadidős tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatás igénybevételére jogosítanak, amelynek teljesítésére a szerződésben meghatározott időpontban vagy határidőn belül kerül sor.

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) l) pontja alapján a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.

Ennek megfelelően:

  • ha a jegy meghatározott napra szól, vagy
  • ha a jegy meghatározott időszakra (pl. 1 éven belüli igénybevételre) jogosít,

a Fogyasztót nem illeti meg az indokolás nélküli elállási jog, a jegy visszaváltására, visszatérítésére főszabályként nincs mód.

9.3. Kivételes esetek

A Szolgáltató fenntarthatja a jogot, hogy méltányossági alapon, egyedi elbírálás szerint:

  • a jegy érvényességi idejét módosítsa, vagy
  • a jegyet másik napra / másik személy részére átruházhatóvá tegye.

Ezek a lehetőségek nem automatikusak, nem járnak alanyi jogon, és kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásbeli jóváhagyásával érvényesek.

10. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

10.1. Kellékszavatosság

A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kijavítást vagy kicserélést kérhet (amennyiben ez a szolgáltatás jellegére tekintettel értelmezhető), vagy
  • igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy
  • végső esetben a szerződéstől elállhat.

A kellékszavatossági jogok gyakorlásának részletes szabályait a Polgári Törvénykönyv tartalmazza.

10.2. Termékszavatosság

Ingó dolog (pl. fizikai termék, emléktárgy, ajándéktárgy stb.) hibája esetén a Vevő kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt is érvényesíthet a vonatkozó jogszabályok szerint.

A jegy, mint elektronikus jogosultság elsősorban szolgáltatás igénybevételére jogosít, ennél a termékszavatosság jellemzően nem releváns, de fizikai termékek vásárlása esetén a termékszavatosságra vonatkozó rendelkezések irányadóak.

10.3. Jótállás

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti kötelező jótállás a Szolgáltató által értékesített szolgáltatásokra (belépőjegyekre) nem vonatkozik.

11. PANASZÜGYINTÉZÉS

A Vevő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Varga Béla egyéni vállalkozó – Bella Állatpark Siófok
Székhely: 8226 Alsóörs, Endrődi Sándor utca 29/2.
Telephely: 8600 Siófok, Verebesi utca 35. (Bella Állatpark Siófok)
E-mail: info@siofokzoo.hu
Telefonszám: +36 30 939 6006

A szóbeli panaszt a Szolgáltató – ha lehetséges – azonnal kivizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak másolatát a Vevő részére átadja vagy megküldi.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezéstől számított 30 napon belül köteles érdemben megválaszolni, és intézkedni arról, hogy a válasz a Vevőhöz eljusson. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles az elutasítást indokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolatát a Szolgáltató 5 évig megőrzi.

12. EGYÉB JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Amennyiben a Szolgáltató és a Vevő között esetlegesen fennálló jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, a Vevő az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
  • Panasztétel a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (személyes adatok kezelése esetén)
  • Bírósági eljárás kezdeményezése

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf. 5.
Telefon: +36-1-391-1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: https://www.naih.hu

Fogyasztóvédelmi Hatóság
Fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok járnak el.
Elérhetőségeik: https://kormanyhivatal.hu

12.1. Békéltető testület

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületek elérhetőségei országosan a kamarák honlapjain elérhetők.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszám: (88) 429-008
Fax: (88) 412-150
E-mail: vkik@veszpremikamara.hu

A békéltető testület feladata a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése, a felek közötti egyezség létrehozásának elősegítése, ennek eredménytelensége esetén döntés meghozatala.

12.2. Európai Uniós online vitarendezési platform (ODR)

A Fogyasztó panasz esetén igénybe veheti az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformot:
https://ec.europa.eu/odr

13. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok rendelkezései irányadók:

  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv
  • 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • egyéb vonatkozó magyar és uniós jogszabályok

A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosítás a Weboldalon történő közzététellel válik hatályossá, a már megkötött szerződéseket a módosítás nem érinti.

1. SZÁMÚ MELLÉKLET – ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA

(Kizárólag abban az esetben töltse ki és küldje vissza, ha a jogszabály alapján Önt elállási vagy felmondási jog illeti meg, és azt gyakorolni kívánja.)

Címzett:
Varga Béla egyéni vállalkozó – Bella Állatpark Siófok
Székhely: 8226 Alsóörs, Endrődi Sándor utca 29/2.
E-mail: info@siofokzoo.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék(ek) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

– Szerződés tárgya / megrendelt termék(ek) / szolgáltatás megnevezése:
.............................................................................................................

– Megrendelés kelte / szerződéskötés időpontja:
.............................................................................................................

– A teljesítés (átvétel) időpontja:
.............................................................................................................

Amennyiben jegyvásárlás történt:

– Az elektronikus jegy(ek) kódszáma(i):
.............................................................................................................

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti jegyet/jegyeket nem használtam fel.

A fogyasztó(k) neve:
.............................................................................................................

A fogyasztó(k) címe:
.............................................................................................................

Kelt: ............................................................

A fogyasztó(k) aláírása:
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
.............................................................................................................